Piet Kruijt, Managing Director Segway Nederland

Klantcase Segway Nederland-Solidion-ERP oplossing
Klantcase Segway Nederland-Solidion-ERP oplossing
Klantcase Segway Nederland-Solidion-ERP oplossing
Klantcase Segway Nederland-Solidion-ERP oplossing
Klantcase Segway Nederland-Solidion-ERP oplossing

Solidion heeft in ieder geval onderscheidend vermogen.’

Wie: Piet Kruijt
Bedrijf: Segway Nederland
Producten geleverd door Solidion: Mamut en Datalink

Segway Nederland is de importeur voor Segway en Ninebot, gespecialiseerd in personal transporters die worden gebruikt voor woon-werkverkeer, voor mensen die veel moeten lopen zoals ook ziekenhuizen, universiteiten, havenbedrijven, beveiliging en politie. Wij richten ons zowel op de business-to-business markt als op de consumentenmarkt’.

Daarnaast is Segway importeur voor Genny Mobility rolstoelen. Dit is een zelf balancerende rolstoel die op basis van Segway technologie wordt aangedreven. Door de unieke vormgeving  wordt de Genny als minder stigmatiserend ervaren. Omdat het voertuig gebruik maakt van slechts 2 wielen heeft de berijder een grotere mate van vrijheid.

Onze producten vallen in de categorie Personal Transporters en Robots, en worden in tal van elektrische mobiliteitsconcepten toegepast. “De markt voor elektrische voertuigen zal de komende jaren sterk groeien“, zo is de verwachting aldus Kruijt. Onlangs heeft de bekende computerchips fabrikant Intel te kennen gegeven maar liefst 1,2 miljard dollar te gaan investeren in de combinatie Segway-Ninebot om robot toepassingen verder te ontwikkelen.

Dé oplossing Mamut met haar automatisering
Omdat wij zochten naar een betaalbaar all-in software pakket, waar alle elementen van de bedrijfsvoering zoals de administratie, CRM en facturering waren ondergebracht, zijn wij in 2005 bij Mamut terechtgekomen. Eerder waren deze onderdelen in verschillende software pakketten ondergebracht, waardoor er vaak connectie problemen ontstonden tussen de verschillende pakketten. Dat is nu niet meer het geval. Het gehele verkoopproces, van het eerste contact met de klant in het CRM deel van het pakket tot en met de facturering en de uiteindelijke administratie, is nu overzichtelijk in een pakket ondergebracht. Het is de bedoeling dat we in toenemende mate gaan automatiseren dat kunnen we met Mamut.

Wij gaan Mamut nog intensiever gebruiken dan in het verleden. Met name het CRM gedeelte is wat gedetailleerder ingedeeld door het segmenteren van klanten en doelgroepen. Hierdoor kunnen we onze marketingactiviteiten, zoals het versturen van e-mails en nieuwsbrieven nog gerichter toepassen. Ook is Mamut onlangs volledig geïntegreerd  met onze nieuwe E-Commerce website.

Proactieve houding
Bij toeval zijn wij terecht gekomen bij Solidion. Zij beschikken over goede kennis van zaken van het Mamut pakket en van specifieke aanpassingen die noodzakelijk waren om onze E-commerce website operationeel te krijgen. Solidion heeft een proactieve houding om tot een oplossing te komen. Daarmee heeft Solidion in ieder geval een goed stuk onderscheidend vermogen.

Support
De support vanuit Solidion is goed. Robin Kappen, verantwoordelijk voor de backoffice binnen Segway Ninebot Nederland vult aan: ‘de support is niet alleen goed maar ook altijd snel.’